Díj #1

2015. május 27.
Sziasztok!
Képzeljétek, megkaptam az első díjat a blogomra! Nagyon szépen köszönöm Timi-nek Elképesztően örültem neki, még annak ellenére is, hogy ennyire macerás szabályokkal még sosem találkoztam. Mármint nem is amcerás, csak angyon időigényes, főleg, ha esetleg egy olyan blogtól kapod, ami már húsznál is több résszel büszkélkedik.

A szabályok a következőek:
1.       Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad.
2.      Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad.
3.      Írj 12 dolgot az illető blogjáról.
4.      Írj 12 dolgot a saját blogodról.
5.      Válaszolj a 12 kérdésre.
6.      Tegyél fel 12 kérdést a saját blogoddal kapcsolatban.
7.      Kommentelj annak a blogján egy fejezethez, akitől kaptad, hiszen mindenkinek a visszajelzés. Ez lehet kritika, véleményezés, a lényeg, hogy építő jellegű legyen.
8.     Cseréljetek linket.
9.      Küldd tovább 12 embernek a díjat.
Írj 12 dolgot az illető blogjáról
1.       A főszereplő – Melissa – most kezdi első évét az egyetemen.
2.      Melissa meglehetősen nehéz gyerekkoron van túl.
3.      A prológus elképesztően érdekfeszítő, bár az első részekből nem igazán derül ki, hogy hogyan kapcsolódik a történethez.
4.      Az első fejezetek környékén kezd kiderülni, hogy nem csak Melissa az, aki sötét titkokat őrizget a múltból.
5.      A blog írója szépen, érthetően fogalmaz, ráadásul nagyjából megfelelő arányban vegyíti a párbeszédeket a leírásokkal.
6.      A főszereplő srácot Zayn Maliknak hívják, de a nevén és a külsején kívül nincs párhuzam közte és az 1D énekese között.
7.      Melissa szobatársa – Bell – egy nagyon eleven, tipikus „imádom az életet” karakter.
8.     Az események egész gyorsan pörögnek, mindig akad valami egy-egy részben, ami miatt érdekel, hogy mi is lesz a folytatás.
9.      Egyelőre egy prológussal és négy fejezettel büszkélkedik a blog.
10.  Akadnak elgépelési hibák, de látszik, hogy az író gondot fordít a részekre kirakás előtt.
11.   A blog külseje nekem nagyon tetszik.
12.  Bár nem szerves része a történetnek, nagyon szimpatikus, hogy a blog írója ápolja a kapcsolatot az olvasó táborával. Sok helyen sajnos ez nem így működik.

Írj 12 dolgot a saját blogodról
1.       A történet nyáron játszódik, egész pontosan júliusban (Törökországban).
2.      Az alapötlet egy szimpla szerelmes történet, bár nem feltétlenül az az elcsépelt fajtából. Sőt, igazából nem is biztos, hogy szerelemnek lehet nevezni, ami a főszereplőink között alakulgat, inkább egyfajta vonzalomnak, de nem szeretném lelőni a poént.
3.      A történetet egy humoros, kikapcsolódásra alkalmas sztorinak szánom/szántam.
4.      A két főszereplőt Ashtonnak, illetve Davidnek hívják és egy keveredés miatt kerülnek egy hajókabinba.
5.      Bár elsősorban a humort, a könnyedséget és a szerelmet helyezem előtérbe, igyekszem kicsit mélyebb mondanivalóval is megtölteni a sorokat.
6.      A főszereplőt – Ashtont – sok dologban magamról mintáztam.
7.      David stílusa nagyon hajaz az összes eddigi blogom főszereplő srácaiéra. Egyszerűen képtelen vagyok nem pimasz rosszfiúkról írni.
8.     Én magam sem tudom még, hogy mi is lesz a vége. Több alternatíva van a fejemben, de egyelőre nehezebbnek látom az utolsó fejezethez vezető utat, mint a lezárást.
9.      Már tíz rész előre meg van írva a blogból, de hogy ne ússzam el a részekkel, ezeket csak vasárnaponként rakom ki.
10.  Remekül szórakozom a saját poénjaimon, ami egyben arra is enged következtetni, hogy egy két viccem rohadtul nem humoros, csak nekem tetszik.
11.   A sztorit gyakran tarkítja cinizmus, ugyanis én magam is elképesztően szívesen élek vele.
12.  A történetnek két előolvasója van és mindketten bele vannak zúgva David Hamiltonba. Na meg én is… :)
13.  A szabályok a következőek:
14.  1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad.
15.   2. Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad.
16.  3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról.
17.   4. Írj 12 dolgot a saját blogodról.
18.  5. Válaszolj a 12 kérdésre.
19.  6. Tegyél fel 12 kérdést a saját blogoddal kapcsolatban.
20. 7. Kommentelj annak a blogján egy fejezethez, akitől kaptad, hiszen mindenkinek a visszajelzés. Ez lehet kritika, véleményezés, a lényeg, hogy építő jellegű legyen.
21.  8. Cseréljetek linket.
22. 9. Küldd tovább 12 embernek a díjat.

Válaszolj a 12 kérdésre
1.       Mit gondolsz a két főszereplőről ? ( Melissa és Zayn )?
Melissa személye nekem kicsit ellentmondásos, mert ahhoz képest, hogy mennyire burokban nevelkedett, valahogy túlságosan könnyen barátkozik Bellel. Ettől függetlenül viszont értékelem, hogy reálisan gondolkozik, illetve az is szimpatikus, hogy nem sorolható bele egyik tucat kategóriába sem. Nem a tipikus „szürke kisegér”, ahogyan nem is a „suli királynője”. Egyfajta átmenet van a kettő között, ami nekem tetszik.
Zaynről nem igazán tudok nyilatkozni. Összesen talán két mondata volt az egész sztoriban, ráadásul a múltját is igen foghíjasan ismerhetjük meg, ráadásul csak az újságokon keresztül, ami egyáltalán nem biztos, hogy valós információkat közöl. A történet előrehaladtával talán majd többet tudok mondani.
2.      Mi a véleményed a fogalmazásomról?
A fogalmazásod tökéletesen passzol a főszereplőhez. Nincs túlbonyolítva, túlcsicsázva, egész egyszerűen hiteles, hogy egy egyetemista lány fejében vagyunk. Mondjuk Zayn és Melissa szemszöge annyira nem volt elkülöníthető egymástól, úgyhogy ha tanácsolnom kéne valamit, akkor az az lenne, hogy kicsit próbáld meg máshogy megközelíteni a dolgokat, amikor egy fiú szemszögéből írsz.
Illetve egyszer-kétszer túlzásba viszed a párbeszédeket. Bár írsz leírásokat is és általában megfelelő arányban vegyíted a kettőt, néha-néha átesel a ló túloldalára.
3.      Ha te lehetnél a történet egyik szereplője , ki lenne az ? Miért ?
Hát azt hiszem Bell. Életvidám, dekoratív, barátságos. Szimpatikus szereplő, ráadásul ha esetleg igazak a dolgok, amiket az újságban írtak, Ashton húgaként talán védve van egy gyilkosságtól. :D
4.      Szerinted kellene változtassak valamit ?
A fentebb említett szemszög kérdésen szerintem ajánlatos lenne csiszolni, illetve a párbeszédek mértékén is egy-két helyen. Ezenfelül talán kicsit jobban rá kéne feküdnöd a szereplők jellemábrázolására, valahogy többet kéne mutatnod a főszereplőkből, mert egyelőre egyikről sem tudunk túl sokat. De összességében szerintem rendben van a dolog, egyben van a blog, szóval ha így folytatod, akkor sem fog összedőlni semmi.
5.      Szerinted a történet sablon történet?
Sok mindent gondolok a történetről, de sablonnak nem mondanám. oké, ez az egyetemes vonal, új szobatárs dolog eléggé használt, de a prológusodból adódóan, illetve az újságcikkeknek köszönhetően szerintem a blogod kilépett a sablon kategóriából. Kíváncsian várom, hogy hogyan fogsz élni ezekkel a különleges elemekkel.
6.      Hogy tetszett a blog? Mi a véleményed a történetről?
Érdekes volt, nekem tetszett. Igazából felkeltette az érdeklődésemet, mind a kisfiú, mind pedig az újságcikkek és alapvetően szerintem egy történetnek ez a legfontosabb feladata. Csigázza fel az olvasót, késztesse arra, hogy tudni akarja mi lesz a továbbiakban. Nálad ez megvan, a kisebb hibák pedig javíthatók.
7.      Ha nem kellett volna elolvasnod a díj miatt a blogot, megtetted volna magadtól?
Egy ideje szemeztem a bloggal, sok helyen láttam a linkjét, de valahogy sosem olvastam bele. Talán idővel nekiálltam volna és az első néhány fejezetet biztos elolvastam volna.
8.     Ki a kedvenc karaktered?
A fentebb már leírtak miatt Bell.
9.      Mi a véleményed a prológusról?
A történet egyik legjobb része. Izgalmas, érdekfeszítő és igazság szerint még mindig az foglalkoztat a leginkább, hogy mégis mi van a kisfiúval. Szerintem a történet egyik legizgalmasabb szála, remélem hamarosan összetalálkozik a többi fejezet vonalával és kiderül egy-két dolog a fiúról.
10.  Szerinted a történetben voltak érdekes részek, fordulatok, vagy unalmas volt végigolvasni? Tudom, még kevés rész van.
Már sokszor írtam, de azért még egyszer. Számomra a prológus volt izgalmas, az újságcikkek, illetve amikor Zayn Avery-nek nevezte a lányt. Nekem ezek voltak azok a részek, ahol késztetést éreztem arra, hogy mihamarabb választ kapjak a felmerülő kérdésekre.
Nagyon unalmas dolgot nem találtam, a kissé elcsépelt részek (mit veszel fel kérdéskör, tahó srác effektus) annyira nem kötöttek le, de természetesen ezek is hozzátartoznak a sztorihoz és sok embert ez vonz.
11.   Mit gondolsz a blog címéről?
Ahogy így íroma v áalszokat, igazából nem is emlékszem a blog címére. Most, hogy gyorsan megnézem, mégis mi a neve, nem igazán tudok mit mondani. Különleges meg minden, de nem árul el semmit a történetről. Nálam a „tök mindegy” kategória.
12.  Mit gondolsz Olivia-ról?
Hát először elgondolkoztam azon, hogy ő mégis kicsoda. Egyelőre nem sok dolog derült ki róla, azon kívül, hogy „gyönyörű”. Ha fontos szereplője a sztorinak, akkor érdemes lenne kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni rá, mert ő nálam tipikusan az a szereplő, aki megmaradt a háttérben és csak nagy erőfeszítések árán jöttem rá, hogy mégis mikor találkoztam a nevével.

Tegyél fel 12 kérdést a blogoddal kapcsolatban
Srácok őszinte leszek, én itt már piszkosul untam ezt az egész díj kérdéskört, szóval egy-két kérdésem könnyen lehet, hogy hatalmas baromság lesz.
1.       Ki a kedvenc karaktered? Ha még van életerőd, akkor légy szíves indokold meg, hogy miért! :)
2.      Szimpatikus számodra Ash karaktere, vagy inkább bunkónak tartod, mint humorosnak?
3.      Olvastad a blogot a díj előtt is, vagy csak ennek köszönhetően kukkantottál be?
4.      Ha a válaszod az utóbbi, akkor ezek után fogod olvasni?
5.      Mit gondolsz a stílusomról/fogalmazásomról?
6.      Tetszik ez a blogban blog ötlet, vagy inkább idegesítő?
7.      Találkoznál a szereplőkkel személyesen?
8.     Megfelelőnek tartod a részek hosszait?
9.      Nagyon unod már a válaszolgatást? :)
10.  Egy egytől tízes skálán, szerinted mennyire sablonos a történet (nem csak az alpötlet, hanem úgy teljesen, kivitelezéssel, fogalmazásmóddal együtt)?
11.   Olvastál már más történetet tőlem?
12.  Nagyon kifogytam, úgyhogy mit gondolsz a blog kinézetéről?

A kommentelést én kihagytam, szerintem a válaszaimban elég építőjellegű voltam, igazából úgy érzem, hogy nem tudok újat mondani. Remélem nem baj :)
Akiknek tovább küldöm:
4.      Sajnálom, újabban nem igazán olvasók blogokat, de amint találok valami szuper jót, bővítem a listát. Sajnos az igazi kedvenceim már befejezettek, nem is igazán látogatnak már vissza az írók rájuk, ezért feleslegesnek érzem oda tovább küldeni. :) Azért ajánlásképp:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése